Dropzone

label_itsec

  • Diensten
    • Design Review
    • Red Teaming
    • Training
    • Incident Response
    • Security Monitor
    • Security Assessments
  • Cases
    • TVM verzekeringen
    • Waterschap Noorderzijlvest
    • VCD IT Groep
  • Het bedrijf
    • Innovatie
    • Onze visie
    • Werkwijze
    • Ons DNA
    • Geschiedenis
  • Actueel
  • Contact
  • Qbit
  • Werken bij ITsec
    • Technisch beheerder
    • Ethical hackers
    • Afstudeerstages
  • Security Assessments
  • Red Teaming
  • Design Review
  • Security Monitor
  • Incident Response
  • Training

Incident Response

'Eerste hulp bij IT ongelukken'

Het aloude adagium ‘100% beveiliging bestaat niet’ wordt dagelijks bevestigd. Het is niet de vraag óf u te maken krijgt met een security incident, de vraag is wanneer en wanneer u het ontdekt. ITsec biedt ‘eerste hulp bij ongelukken’.

Meldplicht Datalekken

In Nederland is in 2016, als onderdeel van de Wet bescherming persoonsgegevens, de meldplicht datalekken ingevoerd. Organisaties die een ernstig datalek hebben, moeten dit melden bij de Autoriteit Persoonsgegevens en soms ook aan de mensen van wie de gelekte gegevens zijn. In 2016 zijn er 5.500 datalekken gemeld.

Schade beperken

In het geval van een datalek en andere security incidenten is het van belang om snel inzicht te krijgen in de de oorzaak, de mogelijke gevolgen en korte- en lange termijn maatregelen om eventuele schade zoveel mogelijk te beperken. De Incident Response dienst van ITsec biedt uitkomst.

Incident Response Actieplan

ITsec ondersteunt organisaties bij de afhandeling van security incidenten. Organisaties kunnen security incidenten melden bij het ITsec. ITsec geeft technisch en organisatorisch advies over de afhandeling van het security incident. ITsec voert aanvullende technische analyses uit van bijvoorbeeld netwerkverkeer of kwaadaardige software. Incident response is afhankelijk van de situatie. Tijdens een intake stelt ITsec samen met u een actieplan op en stemmen we het beschikbare budget af.

U kunt terecht bij ITsec bij een:

  • Beveiligingslek (zoals een datalek)
  • Hackaanval
  • Phishing- en social engineering aanval
  • Malware besmetting (waaronder ransomware)
  • Denial-of-Service aanval
  • Onbekend of onduidelijk security incident

Wanneer u tijdens kantooruren (8:00 – 18:00 uur) contact opneemt met ITsec wordt binnen 24-uur een actieplan opgesteld. Security incidenten kunnen worden gemeld op telefoonnummer 023 – 542 05 78, of via e-mail (soc@itsec.nl).

Na afloop van ieder security incident stelt ITsec een rapportage op met hierin een beschrijving van het security incident, de oorzaak en het gevolg, een chronologisch logboek van de werkzaamheden (incl. eventueel bewijsmateriaal), het resultaat en aanbevelingen.

De Incident Response dienst kan ‘ad hoc’ en in abonnementsvorm worden afgenomen.

De voordelen van de Incident Response dienst

  • Snel inzicht in oorzaak en gevolg van een security incident
  • Toegang tot ruim 20 jaar kennis en ervaring met cyber security
  • Praktische adviezen voor continue verbetering

Offerte aanvraag Incident Response

Vraag vrijblijvend naar de mogelijkheden van de Incident Response dienst voor uw organisatie.
  • Cases
    • VCD IT Groep
    • Waterschap Noorderzijlvest
    • TVM verzekeringen
  • Diensten
    • Security Assessments
    • Security Monitor
    • Incident Response
    • Training
    • Red Teaming
    • Design Review
  • Werken bij ITsec
    • Afstudeerstages
    • Ethical hackers
    • Technisch beheerder
  • Contact
    • Incident Response
    • 023 - 54 20 578
    • soc@itsec.nl
    • RD Policy

Volg ons

linkedinLinkedIn TwitterTwitter

Copyright © 2018 ITsec Security Services